چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد: نخستین مرحله از اجرای رسمی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار برای واریز نقدی یارانه‌ها، از دوشنبه 24 خرداد، در شش استان کشور آغاز می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق محصولی در جمع خبرنگاران افزود: این مرحله در     استان‌های اردبیل، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و هرمزگان آجرا می‌شود و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی این مرحله از 28 اردیبهشت تا چهارم خرداد در سه استان ایلام، خراسان شمالی و گیلان گفت: این مرحله با موفقیت انجام شد و حدود 86 درصد از مردم، به ثبت شماره حساب‌های خود در این استان ها اقدام کردند.  

محصولی بررسی دقیق مرحله آزمایشی را در کمیته‌های مختلف کارشناسی، اولویت نخست وزارت رفاه و تامین اجتماعی در دو هفته گذشته دانست و تصریح کرد: پس از بررسی‌های دقیق صورت گرفته، برخی اشکالات کاملا مشخص شد و در مرحله رسمی، ثبت شماره حساب سرپرستان خانوار، فقط با یک تغییر نسبت به مرحله آزمایشی، در سامانه refahi.ir صورت می‌گیرد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان این که شماره حساب سرپرستان خانوار فقط به صورت اینترنتی ثبت می شود، گفت: سامانه refahi.ir که در مرحله آزمایشی استفاده شد، آماده است تا از دوشنبه هفته آینده شماره حساب سرپرستان خانوار را در این مرحله ثبت کند.

محصولی تصریح کرد: برای این که در ثبت شماره حساب سرپرستان خانوار، دقت لازم صورت گیرد، این مرحله خود به چند مرحله تقسیم شده است و در هر مرحله نیز، کار ثبت شماره حساب سرپرستان خانوار چند استان انجام می شود.

وی با تاکید بر این که ثبت شماره حساب در این شش استان، به هیچ عنوان آزمایشی نیست، افزود: همه سرپرستان خانوار استان های اردبیل، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و هرمزگان که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده اند، باید در این یک هفته، به ثبت شماره حساب خود در سامانه refahi.ir اقدام کنند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: با توجه به تغییری که نسبت به مرحله آزمایشی صورت گرفته است سرپرستان خانوار این شش استان برای ثبت شماره حساب، باید شماره کارت بانکی خود را ثبت کنند و در صورتی که فاقد کارت بانکی باشند می توانند شماره حساب متمرکز خود را به سامانه ارائه دهند.

صادق محصولی با اشاره به چگونگی طراحی سامانه refahi.ir افزود: در صفحه نخست این سامانه تاکید شده است کسانی که از تمکن مالی برخوردارند، از اعلام شماره حساب و دریافت نقدی یارانه صرف نظر کنند و ما هم از همه کسانی که چنین موقعیتی دارند می خواهیم با این حرکت خیرخواهانه برای هدف اصلی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها یعنی کمک به محرومان و قشر مستضعف جامعه گام بردارند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با تاکید بر این که برای ثبت شماره حساب سرپرستان خانوار، فقط باید به صورت اینترنتی اقدام شود، تاکید کرد: سرپرستان خانواری که احیانا در منزل و محل کار به اینترنت دسترسی ندارند، می‌توانند به مراکز خدمات اینترنتی دولتی و خصوصی پیش بینی شده در شهرها و روستاها مراجعه کنند.

محصولی با بیان این که پیش بینی های لازم برای اجرای دقیق این مرحله انجام شده است، گفت: بر همین اساس، نمایندگانی از وزارت رفاه و تامین اجتماعی در استانداری‌های این شش استان، از دوشنبه 24 خرداد مستقر می شوند تا با نظارت دقیق هم پاسخگوی برخی سوالات باشند و هم در صورت مشکلات احتمالی به رفع آنها بپردازند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی به تدوین بسته ای آموزشی، برای چگونگی ثبت شماره حساب در سامانه refahi.ir اشاره و تصریح کرد: این بسته آموزشی بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان صدا و سیما از اوایل هفته آینده در فواصل مناسب برای آگاهی مردم این شش استان از شبکه های استانی اردبیل، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و هرمزگان پخش خواهد شد.

محصولی داشتن شماره حساب متمرکز برای سرپرستان خانوار را ضروری دانست و گفت: از افرادی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار پر کرده اند و درخواست یارانه نقدی دارند و فاقد شماره حساب هستند، دعوت می کنیم هر چه زودتر به افتتاح حساب برای خود اقدام کنند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی همراهی مردم را مهمترین عامل موفقیت این طرح بزرگ اقتصادی خواند و گفت: از همه مردم عزیز درخواست می کنیم، همان طور که تاکنون در همه زمینه ها، با خدمتگزاران خود همراهی کرده اند، در این راه نیز با دقت ویژه ما را یاری کنند؛ تا بتوانیم هرچه بهتر این طرح را اجرا کنیم.

کد خبر 109321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز